پرسپولیس چطور متحول شد؟ مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال (۶ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی العین و یوکوهاما مارینوس در فینال لیگ قهرمانان آسیا (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی ۲ بازی باقیمانده پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر | لیگ ایران در اوج هیجان و اضطراب پایان فصل برای اسدی پائز، ۱۴ بازیکن خود برای دیدار با کوبا را مشخص کرد لیگ ملت‌های والیبال - ۲۰۲۴ | ایران از کسب سهمیه المپیک دور شد + جدول طعنه سنگین هواداران استقلال به جواد نکونام | به جای تسلیم شدن، عذرخواهی کن! مجازی‌ها علیه نکونام متحد شدند| هشتگ اخراج از استقلال! ایران با ۱۴ مدال در پارادوومیدانی جهان به کار خود پایان داد پخش زنده بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی ایران و کوبا در لیگ ملت‌های والیبال | کار سخت شاگردان پائژ برای کسب اولین برد
سرخط خبرها

بررسی وضعیت نمایندگان مشهد در لیگ برتر بسکتبال| امید در آزادی

  • کد خبر: ۵۲۰۰۸
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
بررسی وضعیت نمایندگان مشهد در لیگ برتر بسکتبال| امید در آزادی
عملکرد آویژه‌صنعت و رعد پدافند، نمایندگان مشهد در دیدار‌های معوقه لیگ برتر بسکتبال آیا قابل قبول بوده است؟
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دیدار‌های معوقه هفته اول و دوم لیگ برتر بسکتبال برگزار شد و نمایندگان مشهد در ۳ دیداری که طی ۲ روز در تالار آزادی تهران برگزار کردند، عملکرد متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند. تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا که بعد از موفقیت خیره‌کننده در فصل گذشته با هزار امید‌و‌آرزو و ترسیم رؤیا‌های بزرگ پا به این دوره از رقابت‌ها گذاشته بود، در هفته اول مقابل شهرداری قزوین غافل‌گیر شد و ۲ شکست تلخ را پذیرفت.
 
آویژه‌ای‌ها بعد از این غافل‌گیری و ۲ شکست، این هفته توانستند در دیدار معوقه مقابل اکسون تهران درخشان ظاهر شوند و با برتری در این دیدار امید را به جامعه بسکتبال مشهد برگرداند. در سوی دیگر رعد پدافند مشهد در ۲ دیدار مقابل شهرداری قزوین و اکسون ۲ شکست سنگین را پذیرفت؛ تیم نظامی که با بازیکنان جوان، سرباز و بعضا کمک تجربه امسال برای اولین‌بار از مشهد در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده است.
 
رعد طی سال‌های اخیر از شهر‌های مختلف کشور، چون اصفهان، شهرکرد و... در رقابت‌های لیگ حاضر می‌شد و همواره با نگاه جذب بازیکنان سرباز و در جریان و کوران ورزش‌ماندن این بازیکنان پا به مسابقات می‌گذاشت. عملکرد فنی ۲ نماینده مشهد در رقابت‌های این هفته نکاتی را داشت که امیدواری‌های زیادی به هواداران بسکتبال در مشهد داد تا در ادامه لیگ برتر شاهد نمایش‌های بهتری از نمایندگان شهرشان باشند.

برد آویژه با ناک‌اوت «کورین»

آویژه‌صنعت پارسا درحالی اکسون را با ۱۰ امتیاز اختلاف و با نتیجه ۷۶‌بر‌۶۶ از پیش‌رو برداشت که حضور کورین هنری، ستاره آمریکایی فصل گذشته‌شان در تیم رقیب، انگیزه‌های زیادی به مشهدی‌ها می‌داد تا خودی نشان دهند؛ تیمی که بسیاری موفقیت فصل قبلش را متأثر از ستاره سیه‌چرده‌ای می‌دانستند که به‌راستی کیفیت فنی‌اش یک سر‌و‌گردن بالاتر از بازیکنان ایرانی است، اما بی‌تردید اگر نبودند سایر بازیکنان، آویژه مشهد نمی‌توانست فصل گذشته به آن پیروزی‌های درخشان برسد.
 
شاگردان سرجان ایوانوویچ در مصاف مقابل اکسون با مأموریت مهار هم‌بازی سابق، کورین هنری، پای به میدان گذاشتند و تقسیم وظایف حساب‌شده هر کدام از آسمان‌خراش‌ها، عرصه را چنان بر اکسونی‌ها تنگ کرد که تیم تقویت‌شده تهرانی در قیاس با فصل پیش، شکست بدتری مقابل پارسا متحمل شود.

آمار و اطلاعات نبرد آویژه و اکسون

آمار و اطلاعات دیدار نماینده مشهد مقابل اکسون نشان می‌دهد ستاره صربستانی آویژه با ۲‌متر و ۱۲‌سانتی‌متر قد توانسته است با ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان باشد. این در‌حالی است که کورین هنری اکسون فقط ۱۶‌امتیاز به دست آورده و این از کار خوب و منسجم دفاعی تیم مشهدی حکایت دارد. همچنین پونیاوویچ صرب‌تبار در ریباند با ۱۱ ریباند در‌برابر ۸ ریباند ورکوویچ اکسون، عملکرد بهتری داشت تا به‌تن‌هایی یکی از بهترین بازیکنان میدان باشد. البته از نقش صالح فروتن، ستاره مشهدی آویژه‌صنعت پارسا، نیز نباید گذشت که با ۱۵‌امتیاز و ۷ ریباند جزو خوب‌های میدان بود.
 
آویژه‌ای‌ها در این نبرد اگرچه در پرتاب‌های دوامتیازی ضعیف‌تر از اکسون ظاهر شدند و آمار ۵۷‌درصد پرتاب دوامتیازی موفق را در‌برابر ۶۱‌درصد اکسونی‌ها برای خود به ثبت رساندند، اما حقیقت آن است که در عوض در پرتاب‌های سه‌امتیازی با ثبت آمار ۱۹‌درصد در‌برابر ۱۱‌درصد پرتاب سه‌امتیازی موفق عملکرد بهتری از اکسون داشتند.

شکست سرباز‌های امیدوار به آینده

رعد پدافند مشهد که تیمی متشکل از سرباز‌های مشهدی است، در ۲ نبرد مقابل شهرداری قزوین و اکسون به‌ترتیب با اختلاف ۱۷ و ۱۴‌امتیاز بازی را واگذار کرد. با‌وجود‌این بعد از شکست ۸۸‌بر ۷۱ مقابل تیم قزوین، باخت ۷۵‌بر‌۶۱ برابر اکسون امیدواری‌های بیشتری برای این تیم به‌همراه داشت. شاگردان جمال سیفی، در دیدار دوم هماهنگ‌تر و بهتر ظاهر شدند. اگرچه قدرت رعدی‌ها به اکسونی‌های شهر تهران نمی‌رسید، اما با هماهنگی هر‌چه‌بیشتر سرباز‌های مشهد، بی‌تردید در هفته‌های آینده نتایج بهتری برای این تیم به دست خواهد آمد.

آمار و اطلاعات نبرد‌های رعد پدافند

تیم مشهدی رعد پدافند هوایی در دیدار نخست مقابل شهرداری قزوین با‌وجود شکست سنگین ۲ کوآرتر برده داشت. این در‌حالی است که این تیم در گام دوم مقابل اکسون ۲ کوآرتر تساوی و ۲ کوآرتر شکست‌خورده داشت. وجه‌مشترک عملکرد مشهدی‌ها در این ۲ بازی نمایش خوب نوید علیمردانی بود. بازیکنی که در بازی مقابل شورا و شهرداری قزوین با‌وجود باخت تیمش، امتیازآورترین بازیکن میدان بود و از گرانت آمریکایی، بازیکن سیه‌چرده حریف، نیز امتیازات بیشتری برای تیمش به ارمغان آورد.
 
علیمردانی مقابل قزوین ۲۹‌امتیاز آورد و در بازی مقابل اکسون هم با ۱۴‌امتیاز از خوب‌های تیمش بود. در مقابل ۲ ستاره خارجی قزوین و اکسون کار را مقابل رعد پدافند برای تیم‌هایشان در‌آوردند. گرانت آمریکایی، بازیکن شورا و شهرداری قزوین، با ۲۷ امتیاز و ۳ پاس منجر‌به‌امتیاز یکی از خوب‌های تیمش بود و ورکوویچ اکسون نیز با ۱۸ امتیاز و ۲ پاس منجر‌به‌امتیاز بهترین بازیکن اکسون در نبرد با رعد پدافند هوایی بود.

برنامه ادامه رقابت‌های نمایندگان استان

بر اساس اعلام فدراسیون بسکتبال تیم رعد پدافند مشهد پنجشنبه و جمعه همین هفته باید به‌ترتیب مقابل نفت آبادان و مس رفسنجان در تالار آزادی بازی‌های هفته سوم و چهارم خود را برگزار کند و تیم آویژه‌صنعت در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده برابر خانه بسکتبال خوزستان و شهرداری گرگان نبرد‌های هفته سوم و چهارم خود را برگزار نماید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->